19 d’abril del 2011

DIMARTS SANT

Homilia predicada pel P. Maties Prades
Is 49,1-6; Sl 70; Jn 13, 21-33. 36-38

«Jesús era a taula amb els seus deixebles». Mirades que s'entrecreuen. «Jesús sucà el pa i el donà a Judes». La trama de la tragèdia ja està servida. «Judes sortí de seguda». Desapareix de l'escena. Deixa la llum, la vida per entropessar en la fosca, la mort. «Era de nit».

«Jesús era a taula amb els seus deixebles». I, ara els parla de glòria: «El Fill de l'home és glorificat». Els parla de la seva partença: «Allà on jo vaig, vosaltres no hi podeu venir». Pere «disposat a donar la vida» el negarà.

«Jesús era a taula amb els seus deixebles». Nosaltres com els seus deixebles som a taula, ara a la taula de l'Eucaristia centre de la nostra vida diària. Ens trobem amb Jesús i ens trobem amb Judes i amb Pere. I, cada dia un de nosaltres pot esdevenir actor de la "Passió" quotidiana, fer el paper de Judes o de Pere. En la tramoia de la nostra vida, també tenim la nostra hora per donar testimoni.

Nosaltres, en les nostres situacions de falta, cal saber que Déu és misericòrdia pura. Pere reconeixerà el perdó i la misericòrdia de Déu. Judes desesperat no arriba a aquest reconeixement. Judes es queda en la nit. Pere supera la nit i reviu en la llum. «Allà on jo vaig. M'hi seguiràs més tard». I, així va ser. I, així nosaltres, malgrat les nostres faltes, estem convidats a reviure en la llum de Crist i donar testimoni en el nostre món.