3 d’abril del 2011

LA VEU DELS PARES

TEXTOS PER A LA QUARESMA
Diumenge 4t de Quaresma

Tractat 34,8-9 sobre l'evangeli segons sant Joan, de sant Agustí, bisbe
El Senyor va dir amb poques paraules: «Jo sóc la llum del món; el qui em segueix no camina a les fosques, sinó que té la llum de la vida», i en aquests mots una cosa és la que ens va manar, i una altra de distinta la que ens va prometre. Fem el que ens va manar, per no desitjar desvergonyidament el que ens va prometre, no fos que quan ens judiqui ens digui: «¿Ja has fet el que vaig manar, per desitjar el que vaig prometre?» «¿Què fou, doncs, el que vau manar, Senyor Déu nostre?» Et diu: «Que em seguissis». Has demanat un consell de vida. ¿De quina vida sinó d'aquella de la qual ha estat dit: «En vós hi ha la font de la vida?».

Fem-ho, doncs, seguim el Senyor, destruïm els grillons que ens priven de seguir-lo. ¿I hi hauria un home idoni per a desnuar aquests nusos si no és amb l'ajuda d'aquell al qual ha estat dit: Vós em trencàreu les cadenes? D'aquest mateix diu un altre salm: «El Senyor deslliura els presos, el Senyor redreça els vençuts».

¿I què és el que segueixen aquests deslligats i aquests redreçats si no és la llum de la qual escolten: «Jo sóc la llum del món; el qui em segueix no camina a les fosques?». El Senyor il·lumina els cecs. Només ens veurem il·luminats, germans, si tenim el col·liri de la fe. Perquè Crist va pastar primer la terra amb saliva per a ungir el cec de naixement.

Dels himnes de sant Efrem, Diàleg amb Déu
Torna'm cap al teu ensenyament
ja que jo he buscat allunyar-me
i he vist el meu empobriment.
Sí, l'ànima no es pot enriquir
sinó en el diàleg amb tu.

Sempre que jo he meditat sobre Tu,
de Tu, jo he rebut un veritable tresor,
i tot el que jo he meditat sobre tu
venint de tu, a dolls ha sortit:
per a mi, sense possibilitat d'aturar-ho!
La teva font, ¡que ella sigui lloada!
aquesta font escapa, Senyor,
a qui no té set de Tu.
La sala del teu tresor està buida
per a la persona que et rebutja.
És l'amor el tresorer
de la sala del tresor celestial.