16 de gener del 2011

LA VEU DELS PARES

TEXTOS PER AL TEMPS DE DURANT L'ANY
Diumenge 2n

Del comentari a l'evangeli segons sant Joan, d'Orígenes, prevere

El Fill de Déu prengué la forma d'esclau per tal de deslliurar els qui estaven subjectes al pecat. Aquest és el sentit de la paraula que li adreça el Pare en la profecia d'Isaïes: «Tu ets el meu servent», i, una mica més avall, continua: «És una gran cosa per a tu de ser anomenat el meu servent». La bondat del Crist s'ha mostrat més gran i més divina i més semblant a la imatge del Pare en el moment en què s'ha anorreat a si mateix, fent-se obedient fins a la mort i una mort de creu i no ha tingut en compte la seva igualtat amb Déu ni l'ha guardada gelosament com un botí. No ha refusat de fer-se esclau per la salvació del món.

I per això, volent-nos ensenyar que la missió de servent l'ha rebuda com un do admirable del Pare, s'afanya a dir-nos en la mateixa profecia: «Déu serà la meva força» i, més avall, afegeix: «Déu m'ha dit: és per a tu una gran cosa de ser anomenat el meu servent». En efecte, si no s'hagués fet esclau, no hauria pas pogut restablir les tribus de Jacob ni fer tornar els dispersats d'Israel, no hauria estat la llum de les nacions ni una font de salvació fins als extrems de la terra.

De la Carta als Efesis, de sant Ignasi de Antioquia

És just que vosaltres glorifiqueu de totes les maneres a Jesucrist, que us ha glorificat a vosaltres, de manera que, units en una perfecta obediència, submisos al vostre bisbe i al col·legi dels preveres, sigueu plenament santificats.

Encara que estic encadenat pel nom de Jesucrist, encara no he arribat a la perfecció en Ell. Ara, precisament, és quan començo a ser deixeble seu, i us parlo com els meus condeixebles. Perquè el que necessito més aviat és ser enfortit per la vostra fe, per les vostres exhortacions, la vostra paciència, la vostra equanimitat. Però, com l'amor que us tinc m'obliga a parlar-vos també de vosaltres, per això m'he avançat a exhortar-vos que camineu d'acord amb el pensament de Déu. Perquè Jesucrist, el nostre viure inseparable, és el pensament del Pare.